Проблема формування фонематичних процесів у дітей із порушенням мовлення є однією з найважливіших у логопедії. Вона охоплює виховання культури мовленнєвого слуху, вироблення умінь розпізнавати визначений логопедом звук у слові, навчання аналізувати звуковий склад слова та вироблення узагальнювальних уявлень про диференціальні ознаки фонем.
Без уміння чітко диференціювати на слух фонеми рідної мови неможливо оволодіти навичками звукового аналізу й синтезу, а це робить неможливим повноцінне засвоєння грамоти.
Дуже часто в дошкільників і молодших школярів спостерігають недостатній рівень розвитку слухового сприйняття, Це може бути обумовлено різними причинами:
Ми правильно вимовляємо різні звуки як ізольовано, так і в мовному потоці, завдяки хорошій рухливості і диференційованої роботі органів артикуляційного апарату. Точність, сила і диференційованість цих рухів розвиваються у дитини поступово, в процесі мовленнєвої діяльності.
У процесі попереднього логопедичного обстеження часто виявляються порушення в будові органів артикуляційного апарату. Робота з розвитку основних рухів органів артикуляційного апарату, на початковому етапі, проводиться у формі артикуляційної гімнастики для розвитку, уточнення та вдосконалення основних рухів органів мови.
Ми правильно вимовляємо різні звуки як ізольовано, так і в мовному потоці, завдяки хорошій рухливості і диференційованої роботі органів артикуляційного апарату. Точність, сила і диференційованість цих рухів розвиваються у дитини поступово, в процесі мовленнєвої діяльності.
У процесі попереднього логопедичного обстеження часто виявляються порушення в будові органів артикуляційного апарату. Робота з розвитку основних рухів органів артикуляційного апарату, на початковому етапі, проводиться у формі артикуляційної гімнастики для розвитку, уточнення та вдосконалення основних рухів органів мови.
Після постановки звука його вимову обов’язково необхідно закріпити – автоматизувати. Якщо цього не зробити, в повсякденному мовленні дитина буде вимовляти свій колишній дефектний звук
Словниковий запас - це набір слів, яким володіє людина у знайомій їй мові. Словниковий запас, як правило, росте та розвивається з віком, і слугує як практичний і фундаментальний інструмент для спілкування та здобування знань
Дослідженнями вчених встановлено, що рівень розвитку мовлення дітей знаходиться в прямій залежності від ступеня сформованості, тонких рухів пальців рук. Зазвичай, якщо рухи пальців розвинені у відповідності з віком, то і мовленнєвий розвиток дитини в межах вікової норми.
Тому тренування рухів пальців рук є важливим фактором, який стимулює мовленнєвий розвиток дитини, сприяє покращенню артикуляційної моторики, підготовці кисті руки до письма і, що не менш важливо, могутнім засобом, який підвищує працездатність кори головного мозку.
Цікаві методичні матеріали на розвиток мовлення і звуковимови. Веселі віршики, скоромовки, чистомовки і трудноговорки для автоматизації та диференціації звуків у вимові дітей.
1. На психічний стан дітей мультфільми роблять великий вплив, і для діточок кожен мультик зобов’язаний демонструвати добро і що-небудь корисне: персонаж виявляє бажання до навчання, допомагає іншим, не проявляє жадібність, показує чесність. У хороших мультфільмах часто зустрічається повчальна манера оповіді і демонструється на прикладах головних героїв.
2. Навіть самий повчальний і добрий мультик зможе представити небезпеку для психічного стану малюків, якщо в ньому